כיצד לנתח את תוצאות המודעות שלך בפייסבוק: 7 מדדים למעקב: בוחן מדיה חברתית
מודעות פייסבוק מנהל מודעות פייסבוק פייסבוק / / September 26, 2020
האם אתה יודע אם מודעות הפייסבוק שלך עובדות? תוהה אילו מדדי מפתח אתה צריך לעקוב אחר?
במאמר זה תגלה שבעה מדדי מודעות חשובים בפייסבוק שעליך לדעת, היכן ניתן למצוא אותם במנהל המודעות, ומה לעשות כאשר אינך משיג את התוצאות הרצויות.

מס '1: החזר על הוצאות פרסום
החזר על הוצאות פרסום (ROAS) הוא סכום ההכנסות שנוצר עבור כל דולר המושקע בפרסום. ובקצרה, זהו המדד להשתמש בו כדי להבין באופן מיידי את תוצאות הפרסום שלך בפייסבוק ובאינסטגרם. אני חושב על זה כעל הגביע הקדוש של מדדי המודעות - מוודא שכל דולר שאתה משקיע במאמצי הפרסום שלך מחזיר לך (לכל הפחות) דולר בהכנסות.
הנוסחה לחישוב ההחזר על הוצאות פרסום היא פשוטה: הכנסה ÷ הוצאת מודעות = החזר על הוצאות פרסום.
אתה קובע את סך ההכנסות שלך שנוצרו על פי פיקסל הפייסבוק (תחת הרכישה בעמודה 'ערך המרה' במנהל המודעות) וחלקו אותה לסך ההוצאה על הפרסום שנדרש כדי ליצור אותה הַכנָסָה.
תאר לי להמחיש: מכרת 10 יחידות ממוצר של 27 $ מהמחיר שלך רצפי מודעות בפייסבוק בשבוע שעבר הכניס 270 $ הכנסות. כדי לבצע מכירות אלה הוצאת 54 $ על מודעות פייסבוק.
הכנסה ÷ הוצאת מודעות = ROAS
$270 ÷ $54 =5איקס
ה

אם אתה משהו כמוני, היית שמח שיהיה לך מכונת בנק שמפזרת שטרות של 5 דולר בכל פעם שאתה מבצע פיקדון בסך $ 1, אבל זה לא תמיד המקרה בעולם הפרסום בפייסבוק. שים לב להחזר על הוצאות פרסום שלך כדי לוודא שהמודעות שלך רווחיות.
כאשר ההחזר על הוצאות פרסום שלך חיובי (מכפיל גדול מ -1), דולרי הפרסום שלך מרוויחים יותר מהסכום שהוצא על פרסום.
אחרת נאמר: אתה הֲכָנָה כֶּסֶף.
כאשר ההחזר על הוצאות פרסום שלך הוא שלילי (מכפיל פחות מ -1), אתה מוציא יותר על פרסום מכמות ההכנסות שנוצרו.
אחרת נאמר: אתה לאבד כֶּסֶף.
שימו לב שהחישוב לעיל לא הביא לפועל בעלויות אחרות של עשיית עסקים כמו הוצאות הצוות שלכם, כלים ותוכנות, וחלון הראווה (בין אם מדובר במיקום פיזי ובין אם בחנות דיגיטלית כמו a אתר אינטרנט). אני ממליץ לך לשקול את שאר ההוצאות המשתנות שלך בעת חישוב ההחזר על ההשקעה שלך כדי לקבל החזר השקעה כולל (ROI).
לשם כך, קח את הסכום הכולל של הוצאות הפרסום בפייסבוק בתוספת שאר ההוצאות שלך וחלק אותו לסך ההכנסות שלך:
הכנסה ÷ (הוצאות מודעות + הוצאות) = החזר ROI
הכי קל לפרק את הוצאות והוצאות המודעה שלך בקצב חודשי; כדי לדמיין את זה, לחשב את ההכנסות של ינואר ואז לחלק את זה בסכום ההוצאות על מודעות בינואר ובשאר ההוצאות לאותו חודש.
אם נחזור לדוגמא הקודמת, הוצאת 54 $ על מודעות בשבוע שעבר כדי לייצר הכנסות של 270 $. וגם הוצאת לך 73 $ בעלויות משתנות אחרות. אם אתה מחבר את המספרים האלה לנוסחה שלמעלה, ההחזר על ההשקעה שלך הוא 2.13איקס.
$270 ÷ ($54 + $73) = 2.13איקס
על כל דולר שהוצאת הרווחת 2.13 דולר.
מס '2: ערך המרת רכישה
של פייסבוק מדד המרת רכישה עוקב אחר הערך הכולל של הרכישות שבוצעו ממאמצי הפרסום שלך.
למעשה, פייסבוק עושה את זה קל מאוד להבין את סך ההכנסות שנוצרו מהמודעות שלך על ידי הצגת ערך המרת הרכישה בתוך Ads Manager.

אתה יכול לחשב את המספר הזה באופן ידני על ידי כניסה לחשבון PayPal שלך או אפילו לקופה שלך ולקבוע שההכנסות מקורן במודעה זו. עם זאת, הדרך הפשוטה ביותר לחשב את ערך ההמרה ברכישה היא באמצעות התקנת הפיקסל של פייסבוק.
התקנת הפיקסל כוללת הוספת קטע קוד קטן לאתר שלך שמאפשר לפייסבוק לדעת שמודעה זו הביאה להכנסה זו. אם עדיין לא מותקן בפיקסל הפייסבוק שלך, אל תדאג! סרטון זה מנחה אותך בתהליך:
כדי לחשב ידנית את ערך המרת הרכישה שלך, קח את מספר הפריטים שנמכרו והכפל אותו במחיר הרכישה שלהם.
מספר הפריטים שנמכרו x עלות הפריט = ערך המרת הרכישה
בדוגמה הקודמת, מכרתם 10 פריטים שמחירם 27 $ כל אחד, כך שערך המרת הרכישה הוא 270 $:
10 x 27 דולר = 270 דולר
ערך המרת הרכישה משמש אז לחישוב ההחזר על הוצאות פרסום יחד עם הוצאות הפרסום שלך.
הכל עלול להיות בסדר ומטופש אם ערך המרת הרכישה שלך חיובי, אבל מה אם זה אפס שומן גדול? זה אומר שלך מודעות פייסבוק לא עובדות.
אם מודעות הפייסבוק שלך עובדות ואתה מבצע מכירות, ערך המרת הרכישה יהיה מספר חיובי. אבל אם אתה רואה אפס, זה בדרך כלל אומר שמשהו לא בסדר במודעות הפייסבוק שלך או בתהליך המכירה הכללי.
המדדים הבאים שאנו עוסקים יסייעו לך לזהות היכן עשויים להיות צווארי הבקבוק.
מס '3: עלות לרכישה
אני אוהב להסתכל בעלות לרכישה, המכונה בדרך כלל גם עלות לרכישה (CPA). ניתן להשתמש בשני הביטויים להחלפה.
עלות לרכישה היא דרך מהירה לקבוע אם אתה מוכר מוצרים בודדים ברווח או הפסד לאחר שלקחת בחשבון את הוצאות הוצאות הפרסום שלך. זה אומר לך את סך ההוצאות המודעות הנדרשות למכירת יחידת מוצר אחת. זה יכול לשמש גם כדי לחשב במהירות את שולי הרווח שלך על פריטים בודדים.
כאשר פיקסל הפייסבוק מותקן, פייסבוק מחשבת זאת באופן אוטומטי עבורכם בעמודה מחיר לרכישה במנהל המודעות.

תוכל להשתמש במספר זה ובערך המרת הרכישה שכיסינו לעיל כדרך חלופית לקביעת ההחזר על הוצאות פרסום שלך.
בואו להמחיש את השימוש במספרים בצילום המסך לעיל.
ערך המרת רכישה ÷ עלות לרכישה = ROAS
$1,735.20 ÷ 399.85 = 4.34
בנוסף, על ידי הפחתת העלות לרכישה ממחיר המוצר, תוכל לקבוע את שולי הרווח שלך:
מחיר מוצר - עלות לרכישה = שולי רווח
בדוגמה זו הוצאת בשבוע שעבר 54 $ על מודעות פייסבוק כדי למכור 10 יחידות. פירוש הדבר שההוצאה שלך למודעות ליחידה תהיה $ 5.40:
$54 ÷ 10 = $5.40
עם מוצר שנמכר תמורת 27 דולר שעלה לך 5.40 $ בהוצאה על מודעות, יש לך שולי רווח של 21.60 $.
$27 – $5.40 = $21.60
זכור לקחת בחשבון את ההוצאות המשתנות שלך כדי שתוכל להבין במבט חטוף אם העלות שלך לרכישה - מה שאתה מוציא לרכישת לקוח חדש - רלוונטית לעסק שלך.
כאשר שולי הרווח שלך הם מספר חיובי (גדול מ- $ 0), דולר הפרסום שלך מרוויח יותר הכנסות מהסכום שהוצא על פרסום.
אחרת נאמר: אתה הֲכָנָה כֶּסֶף.
כאשר שולי הרווח שלך הם מספר שלילי (פחות מ- $ 0), אתה מוציא יותר על פרסום מכמות ההכנסות שנוצרו.
אחרת נאמר: אתה לאבד כֶּסֶף.
מס '4: לידים
א עוֹפֶרֶת הוא אדם שמגלה עניין במוצרים ובשירותים של המותג שלך - בדרך כלל מוגדר כמי ש נרשם או מצטרף עם כתובת הדוא"ל שלהם לקבלת שיווק ומכירות נוספים הִתכַּתְבוּת.
כל מנוי דוא"ל חדש יחשב כמוביל.

מהצד השני, אם אתה עסק בסחר אלקטרוני ששולח אנשים ישירות לדף המכירות שלך או לחנות המקוונת שלך, יתכן שלא יהיו לך מנויים לדוא"ל.
כל מבקר חדש בחנות המקוונת שלך יחשב כ- לחיצה על קישור.

מס '5: רווחים לעופרת
תלוי באיזה צד של המשוואה אתה נופל, חישב את הרווחים שלך להוביל (EPL) או הרווחים לקליק (EPC).
EPL הוא כמות ההכנסות שנוצרה חלקי המספר הכולל של לידים שנדרשו לייצור הכנסות אלה. אם העסק שלך מייצר לידים (או מנויים או הסכמות כלשהן) שבהם תהליך המכירה שלך מתרחש באופן טבעי באמצעות דוא"ל, היית משתמש ב- EPL.
EPC הוא סכום ההכנסות שנוצר חלקי המספר הכולל של לחיצות באתר שנדרשו כדי לייצר הכנסות אלה. אם אתה שולח אנשים ישירות לדף המכירות שלך או לחנות המקוונת שלך (לא מוכר באמצעות דוא"ל), היית משתמש ב- EPC.
כדי לחשב את ה- EPL או ה- EPC שלך, אתה צריך שני דברים:
- ערך המרת הרכישה שלך (ערך מס '2 לעיל)
- מספר הלידים (או הקליקים) (מדד מספר 4 לעיל)
עכשיו קח את ערך המרת הרכישה וחלק אותו במספר הלידים (או הקליקים) הכולל כדי לקבל את ה- EPL או ה- EPC שלך:
ערך המרת רכישה ÷ מספר לידים (או קליקים) = רווחים להוביל (או קליק)
סכום דולר זה אומר לך כמה כל מנוי חדש שנרשם לרשימת הדוא"ל שלך או נכנס לתהליך המכירה שלך שווה לעסק שלך. לאחר מכן תוכל להשתמש במידע זה כדי להעריך כמה אתה מוכן להוציא לרכישת ליד (או קליק) חדש מכיוון שאתה מבין כעת את ערכו לעסק שלך.
קבל הדרכה לשיווק ב- YouTube - באינטרנט!

רוצה לשפר את המעורבות והמכירות שלך עם YouTube? לאחר מכן הצטרף לאסיפה הגדולה והטובה ביותר של מומחי שיווק ביוטיוב כאשר הם חולקים את האסטרטגיות המוכחות שלהם. תקבל הדרכה חיה שלב אחר שלב ממוקדת אסטרטגיה של YouTube, יצירת וידאו ומודעות YouTube. הפוך לגיבור השיווק של YouTube עבור החברה והלקוחות שלך בזמן שאתה מיישם אסטרטגיות שמקבלות תוצאות מוכחות. זהו אירוע אימונים מקוון חי של חבריך בבודק מדיה חברתית.
לחץ כאן לפרטים - המכירה מסתיימת ב -22 בספטמבר!מספר 6: עלות להוביל
על הצד השני נמצא עלות להוביל (CPL). כמו במשוואה לעיל, אם העסק שלך לא מייצר לידים, החלף "ליד" בחישוב שלך.
CPL הוא הסכום שאתה מוציא לרכישת a יחיד מוביל חדש לעסק שלך.
לחישוב CPL, קח את הסכום הכולל של הוצאות הפרסום בפייסבוק וחלק אותו למספר הלידים שהוצאות המודעות יצרו:
הוצאת מודעות ÷ מספר לידים = עלות להוביל
לדוגמא, אם אתה מוציא 130 דולר ליצירת 100 לידים, ה- CPL שלך הוא $ 1.30:
$130 ÷ 100 = $1.30
אם ה- EPL שלך הוא 2.70 $ והמחיר הצפוי שלך הוא 1.30 $, אתה מרוויח 1.40 $ עבור כל ליד חדש שנכנס לצינור שלך. אם ניקח בחשבון את ההוצאות המשתנות שלך, תוכל לקבוע כמה לידים תצטרך לייצר בתקופה מסוימת כדי לעמוד ביעדי ההכנסות והרווחיות שלך.
כשאתה משתמש אירועי המרת פיקסל בפייסבוק, מנהל המודעות ידווח לך על מספר זה באופן אוטומטי בעמודה מחיר למוביל.

מס '7: שיעור קליקים
המדדים עליהם דנו עד כה מבוססים על התוצאות הכוללות של פרסום הפייסבוק שלך בשילוב היעילות של תהליך המכירה שלך. הדרך לתפעל ולבצע אופטימיזציה יעילה של תוצאות ומדדי הפרסום שלך היא לקבל אסטרטגיית פרסום פייסבוק חזקה למעשה המסייעת לך להפוך את תשומת הלב להכנסות (על טייס אוטומטי).
ללא קשר לתהליך המכירה הכולל שלך, שיעור הקליקים שלך (CTR) מהווה אינדיקטור לאופן המעורבות של עותק המודעה והקריאייטיב שלך לקהל שאתה מכוון אליו עם מודעות הפייסבוק שלך.
לפייסבוק שני מדדי CTR שונים:
- שיעור קליקים (Click Click-Through) הוא מספר הקליקים על קישורים של אנשים שצפו במודעה שלך.
- שיעור קליקים (הכל) הוא מספר האנשים שקיימו אינטראקציה עם המודעה שלך באופן כללי. זה יכול להיות דרך לייק אותו, להגיב עליו, לשתף אותו, להחליק את הקרוסלה או ללחוץ על הקישורים. זה מיזוג של כל ההתקשרויות במודעה זו.

בעת הצגת מודעות פיד אני בדרך כלל מכוון לשיעור קליקים של יותר מ -1.5%. אם שיעור הקליקים בקישור נמוך מ -1.5%, בדרך כלל אני ממליץ לך לחזור ולערוך את העתק המודעה ואת הקריאייטיב.
לעומת זאת, מודעות עמודות ימניות בדרך כלל לוחצות על הרבה פחות תדיר מאשר על מודעות פיד. כל עוד המודעות שלך בעמודה הימנית מקבלות שיעור קליקים של 0.5%, אתה בסדר. אם לא, אל תהסס לערוך גם מודעות אלו.
אולי שמעת שיעור המעורבות נזרק כמדד חשוב למעקב. בשיחה עם פייסבוק, שיעור המעורבות שלך הוא שיעור הקליקים שלך (הכל). זהו סך כל ההתקשרויות שפוסט המודעה שלך קיבל חלקי המספר הכולל של ההופעות:
מעורבות ÷ הופעות = CTR (הכל)
בדומה לשיעור הקליקים שלך בקישור, אתה רוצה שאנשים יקיימו אינטראקציה עם המודעות שלך מכיוון ששום קליק לא יביא לאפס מכירות.
כיצד לגשת למדדי מודעות פייסבוק אלה במנהל המודעות
עכשיו שיש לך אפשרות להתמודד עם שבעת המדדים החשובים האלה של מודעות פייסבוק, בואו נצלול למנהל המודעות ונגלה היכן למצוא אותם.
הדבר הראשון שאתה רואה כשמגיעים למנהל המודעות הוא לוח המחוונים הכללי שלך. אם תסתכל בראש העמודות, תראה רק שניים מהמדדים: קליקים על קישורים ורכישות אתרים.
אז איפה אתה מוצא את שאר המדדים האלה?
חפש את הכפתור שכותרתו עמודות: ביצועים ותן לזה לחיצה. בתפריט הנפתח תראה 13 תצוגות דיווח שונות לבחירה.

כדאי לקחת קצת זמן להכיר את כל אחד מהם, החל מהמסירה ומעורבות וידאו וכלה במיקוד ויצירתיות. עם זאת, אינך מתכוון להשתמש באף אחת מההגדרות המוגדרות מראש לדיווח מכיוון שהמדדים נמצאים בכל מקום. במקום זאת, צור תצוגת דיווח מותאמת אישית משלך הכוללת את המדדים הספציפיים עליהם דיברנו היום.
לשם כך, בחר התאמה אישית של עמודות מהתפריט הנפתח המוצג לעיל.
החלון שנפתח מפרט כל מדד שפייסבוק מאפשר לך לעקוב אחרי כל אחת מהמודעות שלך. אתה יכול לגלול בין כולם אם תרצה, אך מכיוון שאתה יודע את המדדים המדויקים שאתה מחפש, קל יותר להשתמש בפונקציונליות החיפוש כדי למצוא אותם.
בסרגל החיפוש, התחל להקליד ROAS ותראה את המדד ROAS לרכישה עולה. בחר בתיבת הסימון תחת סה"כ (מדד מס '1).

לאחר שתבחר סה"כ, פייסבוק מוסיפה את המדד הזה אוטומטית לעמודה הימנית. אם תגלול מטה לתחתית הרשימה, תראה אפשרויות להציג את ההחזר על הוצאות פרסום לרכישה באתר ואת ההחזר על הוצאות פרסום על רכישת אפליקציות לנייד. אני ממליץ לבטל את הסימון של שתי התיבות, אלא אם כן יש לך אתר ואפליקציה שבה אתה מנסה לעקוב אחר שני המדדים בנפרד.

כשתסיים עם החזר על הוצאות פרסום, המשך לרכישה. הקלד "רכישה" בסרגל החיפוש ואפשרויות חדשות יופיעו. לצד רכישות, בחר בתיבות הסימון ערך ועלות (לערך המרת רכישה [מדד מספר 2] ועלות לרכישה [מדד מספר 3]).

שוב, מדדים אלה מופיעים בצד ימין של החלון. הקפד לבטל את הסימון של כל תיבות הסימון תחת ערך המרת רכישות.

הבא הוא ה- EPL שלך. למרבה הצער, לא תמצא את ה- EPL שלך בתוך Ads Manager כי זה חישוב ידני. זהו סך ההכנסות שלך חלקי מספר הלידים שהפקת ממודעות הפייסבוק שלך (באמצעות הנוסחה מהמדד מספר 5 לעיל).
אך ייתכן שאתה תוהה כיצד למצוא את מספר הלידים שנוצרו. ובכן, זה פשוט - פשוט הוסף את מדד ההפניות לדוח המותאם אישית שלך. הקלד לידים בסרגל החיפוש ואז בחר בתיבת הסימון סה"כ. בחר גם את תיבת הסימון עלות לצידה כדי להוסיף CPL (מדד מס '6).

הדבר האחרון שעליך לעשות הוא לחפש CTR (מדד מס '7). בחר בתיבות הסימון עבור CTR (הכל) וגם CTR (שיעור קליקים של קישור).

לפני שתשמור את תצוגת הדיווח המותאמת אישית שלך בתור קביעה מוגדרת מראש, ודא שאין תיבות מסומנות בעמודה הימנית.
ואז בפינה השמאלית התחתונה של החלון, בחר שמור בתור הגדרה מוגדרת מראש והקלד שם (כמו המדדים החשובים ביותר). לחץ על החל בפינה השמאלית התחתונה כדי להחיל את השינויים שלך.

כעת תראה על המסך את כל הערכים שסקרנו: החזר על הוצאות פרסום, ערך המרה לרכישה, עלות לעלות רכישה, מספר הלידים הכולל (לקביעת ה- EPL שלך), CPL ו- CTR (עבור שני הקישורים וכל ההתקשרויות שלך הודעות).
טיפ מקצוען: כדי לחסוך זמן בניתוח תוצאות המודעות שלך, עיין ב שלוש מודעות פייסבוק מותאמות אישית כדי לעזור לך לנתח במהירות את ביצועי המודעות: דוח תמונת מצב של ROI, דוח התקדמות לידים ודוח מעורבות.
צפו בסרטון:
סיכום
הטעות הגדולה ביותר שאני רואה כל הזמן משווקים עושים כשמדובר במדידת תוצאות הפרסום שלהם בפייסבוק היא לחשוב שעליהם לעקוב אחר הכל. אתה לא צריך לדעת כל מדד תחת השמש. התחלנו עם שבעה מדדים פשוטים היום ואלה כבר יכולים להרגיש הרבה כדי לעטוף את הראש.
עם זאת, אני רוצה להבטיח לך שזה לא צריך להרגיש כל כך מסובך. תן לעצמך הרשאה להיכנס למנהל המודעות ולהתנסות עוד היום. ההבנה שלך נובעת מיישום (ומעט ניסוי וטעייה בדרך).
גם אם זה לא מרגיש שהנתונים האלה הגיוניים לך עכשיו, בהמשך הדרך כשיש לך יותר ניסיון במנהל מודעות, לאט לאט תתחילו להבין את המדדים החשובים וכיצד להשתמש בהם למדידה התוצאות שלך. פשוט תהיה סבלני עם עצמך כי זה לוקח זמן.
מה אתה חושב? כיצד שבעת מדדי המודעות בפייסבוק יעזרו לך לשפר את מסעות הפרסום שלך? שתף את מחשבותיך בתגובות למטה.
מאמרים נוספים על מודעות פייסבוק:
- גלה כיצד להשתמש במודעות פייסבוק כדי ליצור מכירות והובלות במהירות.
- למד כיצד להשתמש בתכונה של מיטוב טקסט מרובה של פייסבוק כדי להתאים אישית את המודעות שלך ללא מאמץ לאנשים שונים.
- גלה כיצד להשתמש בשש סוגים של מודעות פייסבוק כדי להעביר אנשים הלאה במסע הלקוחות.